Benvinguda

Hola, soc la Mercè , aquest es el meu blog, que també és el vostre

Benvinguts a tothom que vulgui visitar aquest Blog.
Amb ell compartirem i aprendren l'Assignatura de
INTERCULTURALITAT I EDUCACIÓ.

Salutacions i Bon viatge!
Mercè

No ploris per no veure el sol,perquè les llàgrimes no et deixaran veure les estrelles.




Webcam i temps

sábado, 29 de noviembre de 2008

4. VALORACIÓ DE RECURSOS PER A LA INTERCULTURALITAT




Saber crear material en web, ens pot ser molt útil amb la nostra futura tasca com a psicopedagogs. Hem de saber conèixer i catalogar recursos tal com hem fet amb la realització de la pac 2, cercant recursos per a la interculturalitat i elaborant apartir de tots els recursos trobats la webquest.Però hem de tenir en compte que no tot serveix, que hem de tenir molta cura en la sel.lecció que en fem del materials i un cop sel.lecionats i valorats els punts febles i forts del que anem trobant tal com es va fer a la fitxa de la pac3, crear el material didàctic que posteriorment utilitzaran els nostres alumnes. Hem de tenir molt clars quins son els objectius que volem aconseguir en treballar la interculturalitat per tal de que en cercar la informació sapiguem fer una bona tria. Ja que l'elecció del material és molt important per a què es produeixi un aprenentatge significatiu.


Si parlem com a docents , podem dir que les Tic, es poden utilitzar com a complement d’una classe, continguts específics de treball d’aula que estàn en xarxa i són utilitzats com a complement., o bé també com a complement per explicar una unitat. etc.Tal com hem fet en realitzar la segona activitat on hem creat una webquest, Amb aquesta proposta didàctica,hem intentat reflectir el que hem estudiat a l’assignatura. Els alumnes han de constatar que tot el que aprenen, els ha de fer reflexionar, amb autonomia i pensament crític i en realitzar les activitats han treballat i reflexionat sobre conceptes , com: els conflictes de poder,l’etnocentrisme, la comparació de cultures,desigualtats, l’assimilicionisme, l’irreductibilitat de les cultures, el relativisme cultural, el relativisme moral , fomentant d’altres conceptes com el diàleg,el respecte i la tolerància.


Harasim i Yung l’any 1993, van realitzar una recerca sobre l’estil d’aprenentatge i rendiment acadèmic en un entorn virtual i un tan per cent elevat van assegura que fer servir la xarxa havia canviat la seva perspectiva de l’educació.El paper del professor es converteix en l’ajudant o guia i els estudiants es converteixen en participants actius. Les discussions es tornen més profundes i detallades , produint-se un aprenentatge significatiu.L’accés al material acadèmic s’amplia també de forma significativa. L’ensenyament i l’aprenentatge es porten a terme en col·laboració i augmenta la motivació.Hi ha més temps per reflexionar sobre les idees. Els estudiants poden explorar la xarxa. S’amplia l’intercanvi d’idees i reflexions


El resultat d’un treball realitzat en un grup cooperatiu com per exemple amb la webquest,té un valor superior al que trindria la suma dels treballs individuals de cada membre del grup.Per això tot i la dificultat sempre és molt millor poder treballar en grup. Es aquí on apareix l’aprenetatge col.laboratiu. En un procés d’aprenentatge col·laboratiu són fonamentals la comunicació i la negociació així com la divisió de tasques entre els membres del grup i la posterior posada en comú.Tal com hem reflectit en la nostra webquest, veient també la utilitat que pot tenir i l’interés didàctic per l’aprenen. Es aquí tal com hem vist,on podrem trobar un bon aprenentatge,amb,treball col.laboratiu,pensament crític, actitud proactiva, realitzant activitats d’exploració i recerca.


Amb la realització de la webquest,l’aprenen ha d’assolir i demostrar diferents competències com: Desenvolupar la capacitat de recerca d’informació de l’alumnat tant des del punt de vista individual com en petit grup.Aprendre a organitzar-se, en l’espai i en el temps, per a desenvolupar el treball individual i d’equip. Aprendre a seleccionar i ordenar tota la informació per a poder-la integrar en els treballs que han de presentar. Com a objectiu generals d’aquesta activitat, volem assenyalar: Analizi del comportament social, hàbits i normes dels homes. Saber reconèixer la vinculació entre el gaudir dels drets personals i el respecte a les altres persones. Apendre tècniques de relació social com l’assertivitat,l’empatia i habilitats socials per tal de fomentar el respecte, la tolerància i l’aceptació de la diversitat. Fomentant valors com ara la creativitat, l’autonomia, l’autoestima i el treball col·laboratiu, entre d’altres.Com objectius més específics serien: saber localitzar correctament la informació bàsica de tipus pedagògic existent a la xarxa.Gestionar i concretar tot aquell material que sigui profitós a nivell educatiu i rendibilitzar la utilització de la xarxa pel que fa a la quantitat d’informació existent.Sistematització de la informació existent, per treuren al màxim profit


La utilització dels programes informàtics i dels serveis de comunicació i accés a la informació que proporciona Internet, proporciona a l’alumnat poderosos instruments cognitius al servei de la construcció del coneixement i del pensament creatiu que poden facilitar l’aprenentatge individual i col.laboratiu. Tal com ens ha succeit a nosaltres en realitzar la webquest.i amb la fitxa de catalogació i avaluació de recursos per a l’educació intercultural en línea.

No hay comentarios: